کد مطلب:313938 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:246

قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس شهرستان شیراز
استان بزرگ و كهنسال فارس به لحاظ داشتن توانمندیهای مختلف و ویژگیهای متنوع از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و از برخی جهات در كشور (ایران) مقام اول را دارا است. یكی از ویژگیهای مهم وجود اماكن مذهبی اسلامی است كه تعداد 835 بقعه در فارس وجود دارد كه بر تارك آن حضرت احمد بن موسی علیه السلام (شاهچراغ) همچون نگینی می درخشد. از این تعداد امامزاده حدود 211 بقعه دارای درآمد و زائر می باشند. در این بروشور با یاری خداوند بزرگ امامزاده های شاخص استان و تعدادی از مشهورترین امامزاده های هر منطقه به تفكیك شهرستان معرفی شده اند كه ان شاءالله در نشریات آتی سایر بقاع نیز معرفی خواهند شد. توضیح اینكه حضرت احمد بن موسی علیه السلام و حضرت سید میرمحمد به صورت تولیتی و مستقل اداره می شوند و زیرمجموعه ی اداره ی كل اوقاف و امور خیریه ی فارس نیستند. (به نقل از جزوه ی فارس سرزمین بقاع متبركه شماره ی 2).

خیابان و محله ای در شیراز به نام مبارك حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس علیه السلام متبرك شد و قدمگاه ابوالفضل علیه السلام نام گرفت.

این مكان مقدس كه اینك ساختمان و گنبد و بارگاهی دارد بسیار مورد توجه مردم شیراز می باشد به گونه ای كه عصر روزهای شنبه سیل مشتاقان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام به این مكان مقدس آمده و ساعتی را به ذكر و راز و نیاز و عبادت خدای تعالی می پردازد، حضرتش را شفیع قرار داده و حاجات خود را طلب كرده كه بسیاری از اوقات ارادتمندان، دلسوختگان و دلشكستگان حاجت روا شده و به اوطان خود مراجعت می نمایند. [1] .

سال 1417 ق روز هفتم ذی حجةالحرام مطابق 26 / 1 / 76 شمسی



[ صفحه 275]




[1] فارس سرزمين بقاع متبركه، شماره ي 2، ص 4.